Kathrin Krause

Kathrin Krause

Ich bin Projektleiterin im Wirkungsmanagement und Evaluatorin bei Gesundheitsförderung Schweiz. Dort bin ich vor allem in Projekten des Betrieblichen Gesundheitsmanagements tätig.

Address

    • Gesundheitsförderung Schweiz
    • Wirkungsmanagement
    • Wankdorfallee 5
    • 3014 Bern
    • Switzerland
    • +41 350 0401

Interests

Betriebliches Gesundheitsmanagent, Wirkmodelle, Lernen über die Lebensspanne, E-Learning

Competences

Arbeit in Projekten im Bereich Arbeitsorganisation und -gestaltung, Arbeitszufriedenheit,

Education and further education

Doktorat in Psychologie, Bereich Zielverfolgung und Motivation, an der Universität Zürich

Methodological focus

Evaluation, Empirical research, Health promotion, Monitoring

Thematic focus

Mental health, Stress, Workplace health management

Settings

Workplace/enterprise

Target groups

Managers/executives, Employees in enterprises, General population, Professionals

Target groups: phases of life

Young adults (18-29), Middle-aged adults (30-49), Older adults (50-64)

Target groups: gender

Both sexes

Qualification in Health promotion/Prevention

PhD

Languages

German, English, Italian, Spanish

Last modification: 19 May, 2016 23:05