Vanessa Knapp

Vanessa Knapp

Ich bin Studierende an der Pädagogischen Hochschule in Heidelberg und studiere derzeit Gesundheitsförderung und strebe einen Bachelorabschluss an.

Address

    • Pädagogische Hochschule Heidelberg
    • Gesundheitsförderung
    • 69120 Heidelberg
    • Germany

Interests

Ich interessiere mich für Prävention und Bewegungsförderung. Aber auch Migration, Inklusion und die Arbeit mit unserer immer älter werdenden Gesellschaft ist mir sehr wichtig. Zu meinem Interessengebiet gehören auch Suchtproblematiken und Stress- bzw. Entspannungsmanagement.

Competences

In den Bereichen Migration, Inklusion, psychische Gesundheit und im Umgang mit Krebspatienten bzw. älteren Menschen konnte ich schon einige Erfahrungen sammeln.

Methodological focus

Coaching/Support, Supervision, Prevention, Communication, Other core activity, Health literacy

Thematic focus

Physical activity, Illegal drugs, Relaxation, Nutrition, Violence, Quality of life, Mental health, Physical health, Stress, Suicide, Workplace health management , Social integration

Settings

Educational institutions, Outpatient medical services, residential establishments, homes for the elderly and nursing homes, prisons, Workplace/enterprise, Family/Living space, Other setting

Target groups

Disabled, Parents, Managers/executives, Patients, Persons with migration background, Socially disadvantaged people, working poor, Other target group, Professionals

Target groups: phases of life

Youths (12-18), Young adults (18-29), Middle-aged adults (30-49), Older adults (50-64), Elderly (65-79)

Target groups: gender

Both sexes

Qualification in Health promotion/Prevention

Bachelor , Student

Languages

German, English, Other

Last modification: 23 April, 2016 06:25